|
Chrudim - quo vadis? Pilný ředitel chrudimské firmy
ANO se poprvé prezentoval úvodním slovem v Chrudimském zpravodaji 12/2018.
Krásná slova, krásný předvánoční čas, krásný advent a vůbec vše pěkné co
k svátkům patří, bylo hned v úvodu plátku setřeno zopakováním zhuštěné
volební agitky chrudimské pobočky holdingu ANOfert. Firemní plátek Noviny
Chrudim pracující usilovně na vylepšení firmy ANO ani Chrudimské noviny
neopomněly některé programové hity zmínit. Zpravodaj města mi úplně zkazil
náladu a tak rozbalíme dáreček a podíváme se na alibismus, špatné, nepřipravené
a hloupé programové body, které firma ANO dává městu pod vánoční stromeček. Chybí vize udržitelné
mobility města a navazující krajiny
1a Kecy o chodnících,
komunikacích, přechodech, parkování . . . Toto je téma, které se (pro politiky) nazývá udržitelná mobilita města!
Bývalá radnice nejrůznějším flikováním a opravami chodníčků město úplně
utrápila a zničila. Kilometry přežitých a nekvalitních dlažbiček, jedno jestli
v centru či u Tesca, hnusná podoba ulic, desítky bezprizorních prostorů .
. . . Chrudim nemá dodnes smysluplnou
koncepci udržitelné mobility, kam patří pěší, cyklisti, auta, parkování atd.,
tato koncepce nebyla lidem desítky let představena!!!! Chybí finanční politika této mobility a především dopravy v klidu,
tedy jednotná a srozumitelná koncepce parkování!!!! 1b “Západní obchvat
města“ – přeložka silnice I/37 Projekt jde za jiným subjektem a není v režii města. Dosud nebyla uspokojivě obnovena krajina,
kterou obchvat zničil a měla být součástí stavby. Pozitivní a negativní dopady
pro město a zlepšení života v něm kolem městského komunikačního okruhu
(MKO), tedy v DOPRAVNÍ STOCE MĚSTA, nejsou dosud po dostavbě první etapy
analyzovány. Město by mělo okamžitě zahájit humanizaci a polidštění celé DOPRAVNÍ
STOKY, tedy celého MKO!!! Jaký je koncept obnovy a polidštění MKO a DOPRAVNÍ
STOKY???!!! Není žádný a toto téma není uspokojivě celá léta uchopeno!!! Původní
principy výstavby obchvatu byly díky několika křičícím podnikatelům porušeny
sjezdem u Medlešic. V rámci
dokončené první etapy přeložky zůstaly negativní dopady pro město neřešeny!!! Neuspokojivě
se zahušťuje síť silnic kolem města a nic!!! Co tedy přinesl pro zlepšení života
lidí, životního prostředí, pro zlepšení města a krajiny budovaný obchvat??? 1c “Severní obchvat“
– přeložka silnice I/17 Mluvit o přeložce silnice
I/17 jako o hotové věci je ohromně nezodpovědné a nepodložené. Každý by nejprve
prověřil aspoň fungování či nefungování první etapy obchvatu, snažil se
analyzovat fungování po jeho celkové dostavbě, prověřil fungování tranzitu
v rámci budování celostátní dopravní sítě, analyzoval možnosti
v rámci jiných či stávajících tras, prověřil řadu dalších možností, protože
duplikování silnic a zničení severu města a krajiny silnicí je vždy až na
posledním místě, když se nenajde možnost jiná!!! 1d Městský
komunikační okruh (MKO) – DOPRAVNÍ STOKA MĚSTA Jak bylo řečeno, město už mělo mít se stavbou obchvatu dávno
zpracovanou koncepci humanizace, obnovy a polidštění celé dopravní stoky města
(MKO), tedy vizi zlepšení města, tohoto životního prostoru, a především vizi
lepšího života všech lidí, kterých se hnusná dopravní stoka dotýká a poškozuje
je!!! Radnice by si v žádném
případě neměla nechat diktovat od dopravních “odborníků“ z ŘSD či
z kraje podmínky lepšího veřejného prostranství ulic, urbanizace,
životaschopného parteru apod. Tzv. dopravní “odborníci“ jsou pouze jedni
z mnoha aktérů v území a vůbec nejsou tím nejdůležitějším!!! Dopraváci
si tento zásadní problém neuvědomují a politik by jim měl jasně jejich úlohu a funkci
vysvětlit, měl by jim vysvětlit to, že si lidé jako za komunistů nenechají
projektovat, bourat a ničit města a krajinu podle silnic, a že éra celého
tohoto postsocialistického dopravního molochu a neuvěřitelně a jednostranně
protěžované dopravní lobby díky různorodosti pohledů snad konečně skončí. Takže
priorita je město a dopraváci mají pouze
za úkol vyřešit to co lidé a jejich politici chtějí, stejně tak úředník. Úloha
dopraváka není plánovat město. Je úplně fuk, jakou mají silnice v dopravní
stoce hierarchii (viz. geoportál ŘSD), že jsou tady silnice I, II a III třídy a
komu patří, v rámci města jde o dávno přežitou věc, která měla být řešena
a čím dříve se tak stane, tím lépe. Navíc v souvislostech obchvatu je nutno celý městský
okruh – dopravní stoku města - analyzovat s cílem konečně zlepšit životní
podmínky ve městě!!!! Kecy chrudimského
úřadu a odboru dopravy jsou neuvěřitelné. Máme důležitou část obchvatu a máme
lepší životní prostředí ve městě? NE!!! Proč to tak je, kdo za to nese
zodpovědnost, jak to urychleně a celostně řešit???!!! Kecy o třídách silnic
jsou tak akorát k pivu. Nikdo za nic nenese zodpovědnost a už se zase
Pilně bude stavět nová silnice kolem města? Lidé zapomněli velmi rychle na rok uzavírek. Ještě smutnější
je, že je ani nezajímá, v jak hnusném prostředí žijí a bydlí, že takhle
nemusejí strávit zbytek života, že to vůbec nemusí být standard, který bude
diktovat ŘSD, nebo kraj, či zastávat nějaký pitomý chrudimský politik. Projekt ŘSD týkající se dopravní stoky
zatím pro jistotu raději nebyl lidem představen. Proč by lidé měli kecat do
prostoru či města ve kterém bydlí? Bývalá radnice se ze všech sil snažila
vyloučit veřejnost z participace veřejného prostoru a maskovala to
nálepkou “Zdravého města“. (Projekty lze snadno spočítat, byl jediný a ještě
špatný – letní kino.) 1e chybí koncepce
udržitelné mobility, především dopravy a dopravy v klidu Chybí koncepce obnovy
MKO – koncepce polidštění MĚSTSKÉ DOPRAVNÍ STOKY v souvislostech obchvatu.
Chybí koncept dopravy v klidu i politika zpoplatnění aut ve městě. (Město
ani neví, kolik má aut, kolik jich stojí ve veřejném prostoru, ani kolik to při
zpoplatnění představuje peněz.) Některými ulicemi se vůbec nemusí jezdit,
v některých ulicích může být změněn režim dopravy, na některých místech
auta vůbec nemusí stát. Jenže politici přivedli situaci do obrácené
absurdity, naučili se lidem papouškovat: „máme pořád málo silnic, jezdit se
musí všude a parkovacích míst ubývá a je jich pořád míň a míň.“ Městem a
řadou jeho ulic probíhá nesmyslný tranzit, stejně je na tom i náměstí. Chrudim
žije pořád v době, kdy se města utvářela podle dopravy, silnic, parkovišť
a demolic. Jeden z důvodů absence kvalitní architektury a kvalitních
veřejných prostor ve městě. 1f parkoviště před
hotelem Bohemia Celý záměr je od
počátku řešen bez veřejnosti, bez ostatních aktérů v území, je řešen
špatně, amatérsky, bez souvislostí, je postaven na špatných smlouvách a vinu na
tom už nese Pilně i firma ANO. Záměr je rovněž řešen špatným zadáním veřejné
zakázky. (Blíže viz.: https://prostorprochrudim.cz/clanek/lide-zachrante-masarykovo-namesti.html,
https://prostorprochrudim.cz/clanek/bohemia-=-cechy.html).
Podobné problémy nastaly v případě chrudimského terminálu veřejné dopravy.
Město vyhodí peníze, ale za co!!!??? Kdo z lidí viděl projekt dvoupodlažního parkoviště, o
kterém se Pilně mluví už několik let, nebo kdo lidem představil kompletní
projekty na celé území??? Z mého pohledu jde o ukázkovou korupci ve veřejném prostoru a na pozemcích města:
Záměrně byl zvolen nevýhodný a jednostranný formát veřejné zakázky – který
nemůže přinést kvalitní názory na formování tohoto území a náměstí. Náměstí je
řešeno bez náměstí, navazující dopravní stoka bez dopravní stoky a veřejný
prostor města je opět řešen bez veřejného prostoru a především bez lidí!!! 1g - terminál veřejné
dopravy Chrudim Terminál je
průšvih, o kterém firma ANO věděla a během čtyř let v opozici vůbec, ale
vůbec nic neudělala, ani lidem projekt nepředstavila. (https://prostorprochrudim.cz/clanek/terminal-verejne-dopravy-chrudim-2.html,
https://prostorprochrudim.cz/clanek/terminal-verejne-dopravy-chrudim.html).
Populistům z ANO vadí akorát parkováníčka. (https://novinychrudim.cz/2018/11/28/starosta-pilny-projekt-dopravniho-terminalu-u-nadrazi-je-spatny-bohuzel-nejde-zastavit/).
Možná by si firma měla někoho najmout,
aby pochopila o čem projekt vůbec je, a čeho se týká, či v tomto případě
netýká!!! I v tomto případě jde o korupční zadání veřejné zakázky, neboť odpovídající
a adekvátní formát, který by vedl k lepšímu řešení města záměrně chybí!!! 2. Voda Je zmíněna voda, jenže voda není jen vodovod, ale celá
technická infrastruktura, včetně kanalizace. Lidé pane Pilný dávno věděli, že řada
obcí a měst v Česku léta vesele čerpá státní dotace na obnovu této
infrastruktury, že stále existují minimálně dva fondy, a že faktická spoluúčast
státu, i když je avizovaná procentuálně daleko větší, vychází fakticky
minimálně nad 50%, což je také dost a představuje to milióny a to i
v případě Medlešic. Lidé rovněž vědí, že voda je i ve městě a v krajině, že
se po městě dělají “pseudoekologické“ realizace, kde na jedné straně stojí
historické dědictví a absence pravidelné údržby vodotečí a na té druhé
jednorázové revitalizace a hrátky na ekologii. Voda jako osa městského života
je v Chrudimi dlouhodobě upozaděna. Ostatně o vodě je toho dost i na tomto
webu a nemá cenu se zde o tomto tématu rozepisovat. Lidé, jak je v Chrudimi
zvykem, ani o těchto projektech raději informováni nebyli. 3. Ostatní Více zeleně, více dětských hřišťátek, víc a více . . . .
Chrudimi zoufale chybí koncept obnovy veřejných prostranství, veřejné zeleně,
včetně údržby. Smysluplná obnova veřejných prostranství a zelených ploch
absentuje, stromy se vysazují nezřídka do neperspektivních míst s nutností
odstranění v budoucnu, řada stromů se nesmyslně řeže. V rámci neexistující
koncepce obnovy krajiny chybí rovněž koncepce obnovy vegetačních prvků . . . 4. Závěr a
klasifikace: Pilná práce se týká především dopravy a dvou témat, přeložky
I/17 a parkoviště u hotelu Bohemia. Pan Pilný jako nedávný absolvent tak možná
bude rozumět následujícímu hodnocení. 4a. Přeložka I/17: Pokud někdo postaví zpracování diplomové
práce na vodě a není schopen doložit ani základní a ani ostatní potřebné analýzy
neměl by oponent doporučit práci k obhajobě. 4b. Dvoupodlažní parkoviště před hotelem Bohemia. Pokud
někdo pojme veřejný prostor města a náměstí tímto způsobem, nebude vůbec
připuštěn ke státní závěrečné zkoušce. Kultura vnímání města a okolní krajiny je neuvěřitelně
nízká. Posouvá město stále do dob minulých o desítky let zpět. Studenti se za
ničení města vyhazují, politici za něj bez argumentů bojují. Reagovat na blbost
je v Chrudimi úkol nadlidský. Nezájem lidí co se kolem nich děje a proč se
to vůbec děje, je v Chrudimi otřesný. Vánoční dárek firmy ANO by se raději
rozbalovat neměl, a když, tak velmi pomalu a opatrně, aby se nad ním dalo
přemýšlet. ANO na sebe napráskalo akorát alibizmus, nepřipravená témata a
pokračování v neprůhledných záměrech. Dílčí realizace jsou vesměs
vytrhávány z kontextů, nejsou součástí žádných pilířů ani neexistujících městských
témat. odkazy: doprava https://chrudimsky.denik.cz/zpravy_region/z-topolske-ani-rubesovy-ulice-nakladaky-jen-tak-nezmizi-20181203.html http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zpravy/terminal-verejne-dopravy-ma-sve-stavitele
voda+kanalizace http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/ekonomika/od-noveho-roku-vzroste-pausal-za-vodu
ostatní: |
Komentáře k tématu