témata,projekty,realizace atlas města,mapový manuál lidé,podněty

Veřejný prostor pro Chrudim

témata, projekty, realizace

Když nemá město koncepci dopravy bude mít Hobitín?

Promění radnice dle Pána prstenů Chrudim v HOBITÍN a okolí v bájný KRAJ a ERIADOR?


O čem je článek v Chrudimském deníku z 15. 12. 2018 “Zaparkovaná auta by mohla zmizet pod trávníkem“? Jde o pilotní malůvku, záměr, projekt, koncept??? Článek akorát ukazuje, že město od roku 1989 do 15. 12. 2018 nemá uspokojivou a celostní koncepci mobility, dopravy a parkování !!!

  

Jak se staví Hobitín a je životaschopnou politikou dopravy v klidu pro město?

V deníku bylo uvedeno, že v sídlišti by mělo vzniknou polozapuštěné parkoviště pro 20 parkovacích stání a bude stát 4,5 milionu korun. Záměr doprovodil nelogický komentář: „Stále by tedy šlo pouze o jednoúrovňové parkování, takže parkovací kapacita obestavěného prostoru by se oproti dnešnímu stavu nezvýšila.“ Jde o velmi těžko pochopitelnou filozofii. Neuchopená je rovněž finanční politika. Neví, zda pronajímat či prodat někomu stání v polozapuštěné plechovce za bratru 225 000,-. Z celého záměru čiší, jak zoufale je novou radnicí připravená koncepce udržitelné mobility a dopravy v klidu. Koncepce neexistuje a tohle brát jako koncepci nelze. Stejně je to s finanční problematikou.

 

Parkovací domy nebo Hobitín? Občane vyber si z neživotných záměrů

Stará radnice chtěla stavět nesmyslné parkovací megadomy na nesmyslných místech, nová radnice začíná s polozapuštěnými kurníčky pro pár autíček, oplotí prostor stávajících aut o stejné kapacitě a na stříšku dá travičku. Zatím obě koncepce radnice vůbec nic neřeší, hlavně neřeší celostní problémy zoufalé dopravy a zoufalého parkování ve městě. Rovněž o nějaké ekologii nemůže být řeč. Hlavní problém je úplně jinde a travička na střeše ho neřeší. Problém aut nevyřešen a “ekologie“ jako vyšitá!

 

Dotaz bez odpovědi. Jak se vaří z vody

Na můj prostý dotaz KOLIK JE V CHRUDIMI AUT? mi bylo řečeno, že to NA ÚŘADU NEVĚDÍ!!! To se to pak dělají koncepce a pilotní projekty . . . Město ani neví kolik desítek miliónů by od lidí za parkování auťáků v jeho veřejném prostoru či v zastavěném území vůbec inkasovalo, aby mohlo zdevastovaná prostranství po městě začít postupně a cíleně obnovovat. Zatím bude stavět novou boudičku, u které ani neví, jak bude zpoplatněna.

 

Chlouba socializmu - parkovací dvůr

V souvislostech rozhodnutí prodeje či pronájmu, tedy v souvislostech filozofie zpoplatnění aut ve městě a v záboru veřejného prostoru stojí zmínit podobný projekt. V celém Česku je dnes ohromný problém se socialistickým dědictvím tzv. parkovacích dvorů, tedy s řadovými, přízemními a na sebe nalepenými garážemi, které postupem času prorostly do měst a obcí a zabírají dnes cenná a ohromná území. (Chrudim není výjimkou. Politici podpořili Kuštu ve zničení Kopanice, přitom v navazujícím prostoru garáží šlo město citlivě dotvořit, nehledě k tomu, že je zde “luxusní“ parkoviště -  lokalita ČSAD). Veřejný prostor a veřejně přístupné pozemky jsou většinou města, garáže pak jednotlivých majitelů. V rámci územního plánování měst je snaha tyto vředy vymístit v rámci např. přestavbových území a území řešit v souvislostech rozvoje bydlení, vybavenosti, služeb, zkrátka proměstsky. Takže pokud se prodá ve veřejném prostoru garáž, víme více jak padesát let, jak to dopadne. Při filozofii chrudimské radnice stačí dát na garáže v Kopanici trávu.

 

Radniční společenstvo prstenů

Kolik vyroste po městě hobitích domečků a nor pro auťáky? Možná lidé v sídlišti U Stadionu potkají časem procházkou Bilbo Pytlíka, nebo i Frodo Pytlík a jeho kamarády. Kolik vyroste po městě hobitích domečků a nor? Firmy ve světě nabízejí i nory k bydlení za pár stovek tisíc po pár miliónů. Smutné na celé záležitosti je však nejen to, že záměr je nepřipraven, ale že je opět neveřejný. Projektový záměr na polozapuštěné parkoviště v lokalitě sídliště U Stadionu není nikde představen. Lidé rovněž nevědí o parkovišti před hotelem Bohemia, stejně jako o parkovacích domech včetně toho v Moravově zahradě. Některé záměry se dokonce řeší bez parkování (viz. sportoviště města – sportovní hala). Odstrašujícím případem je i projekt nového parkoviště na dopravním terminálu, který nemá žádnou přidanou hodnotu. Třeba je hlavní úkol tohoto “pilotního“ projektu odvést pozornost od skutečných problémů a zamaskovat je travičkou.

 

Z argumentace otištěné v novinách zůstává člověku rozum stát, a proto pod odkazem na článek jsem si dovolil článek z Chrudimského deníku níže doslovně převzít.

 

odkaz

Zdroj: https://chrudimsky.denik.cz/zpravy_region/zaparkovana-auta-by-mohla-zmizet-pod-travnikem-20181215.html

 

Zaparkovaná auta by mohla zmizet pod trávníkem

15.12.2018

 

Chrudim - Na chrudimském sídlišti U Stadionu by mohlo podle představ radnice města vzniknout první parkoviště zčásti zapuštěné do okolního terénu. Jeho střecha by byla pokryta trávou a nijak by nebránila například dětským hrám.

„V tuto chvíli máme k dispozici základní projekt, spíš jakousi malůvku. Jestli se nám podaří stavbu realizovat v roce 2020 nebo 2021, to se teprve uvidí, ale chceme to zkusit jako pilotní projekt,“ uvedl chrudimský starosta František Pilný.

Parkoviště by mělo vzniknout v sousedství místní provozovny Železářství Tichý. Při čelním pohledu na železářství by se nacházelo po jeho levé straně a výjezd z parkoviště by byl umístěn před železářstvím.

„Šlo by o napůl zapuštěné parkoviště, které by se nenacházelo celé pod zemí, ale bylo by umístěno v jakémsi valu. Vnitřek by umožňoval parkování přibližně dvaceti automobilů. Náklady na tuto stavbu by měly činit 4,5 milionu korun,“ pokračuje starosta.

Zatím není jasné, v jakém režimu by bylo zamýšlené parkoviště provozováno. Jedna varianta počítá s tím, že by se našlo dvacet zájemců, kteří by si chtěli takové parkovací stání za řádově statisíce korun odkoupit do soukromého vlastnictví. Další zvažovaná varianta spočívá v pronájmu takto vybudovaných parkovacích míst.

Podle místostarosty města Aleše Nunváře by konstrukční provedení parkoviště nebylo komplikované. Prostor by měl na na jedné straně vrata pro vjezd vozidel a na druhé podobná vrata pro jejich výjezd. „Půjde o lehkou stavbu, jejíž vrchní část neumožní budování jakékoliv nástavby nebo případné další parkovací úrovně,“ poznamenal místostarosta. Stále by tedy šlo pouze o jednoúrovňové parkování, takže parkovací kapacita obestavěného prostoru by se oproti dnešnímu stavu nezvýšila.

„To je sice pravda, ale zvolené řešení by z prostředí neubíralo zeleň. Ta je pro lidi žijící na sídlišti velmi důležitá,“ dále hájí myšlenku místostarosta Aleš Nunvář.

Pokud by se projekt osvědčil, podle představ chrudimské radnice by mohlo takovýchto staveb postupně přibývat.

Parkování v Chrudimi představuje dlouhodobý problém. A to nejen na sídlištích, ale také v centru města. Už minulé vedení radnice proto seznámilo veřejnost například s myšlenkou na zbudování velkého několikaúrovňového parkovacího domu v oblasti Moravovy zahrady. Nová koalice teď chce všechny zvažované záměry podrobit realistickému přezkoumání.

 

 

odkazy k tématu:

https://prostorprochrudim.cz/clanek/mesto-jako-parkoviste.html

https://prostorprochrudim.cz/clanek/kdo-ma-auto-at-za-parkovani-ve-meste-plati.html

https://prostorprochrudim.cz/clanek/chrudimske-athenaeum.html

Komentáře k tématu

K tomuto tématu zatím nikdo nenapsal zádný komentář. Buď první!