|
O čem je článek v Chrudimském
deníku z 15. 12. 2018 “Zaparkovaná auta by mohla zmizet pod trávníkem“? Jde
o pilotní malůvku, záměr, projekt, koncept??? Článek akorát ukazuje, že
město od roku 1989 do 15. 12. 2018 nemá uspokojivou a celostní koncepci
mobility, dopravy a parkování !!! Jak se staví Hobitín
a je životaschopnou politikou dopravy v klidu pro město? V deníku bylo uvedeno, že v sídlišti by mělo
vzniknou polozapuštěné parkoviště pro 20 parkovacích stání a bude stát 4,5
milionu korun. Záměr doprovodil nelogický komentář: „Stále by tedy šlo pouze o jednoúrovňové parkování, takže parkovací
kapacita obestavěného prostoru by se oproti dnešnímu stavu nezvýšila.“ Jde
o velmi těžko pochopitelnou filozofii. Neuchopená je rovněž finanční politika.
Neví, zda pronajímat či prodat někomu stání v polozapuštěné plechovce za
bratru 225 000,-. Z celého záměru čiší, jak zoufale je novou radnicí
připravená koncepce udržitelné mobility a dopravy v klidu. Koncepce
neexistuje a tohle brát jako koncepci nelze. Stejně je to s finanční problematikou. Parkovací domy nebo
Hobitín? Občane vyber si z neživotných záměrů Stará radnice chtěla stavět nesmyslné parkovací megadomy na
nesmyslných místech, nová radnice začíná s polozapuštěnými kurníčky pro
pár autíček, oplotí prostor stávajících aut o stejné kapacitě a na stříšku dá
travičku. Zatím obě koncepce radnice vůbec nic neřeší, hlavně neřeší celostní
problémy zoufalé dopravy a zoufalého parkování ve městě. Rovněž o nějaké
ekologii nemůže být řeč. Hlavní problém je úplně jinde a travička na střeše ho
neřeší. Problém aut nevyřešen a “ekologie“ jako vyšitá! Dotaz bez odpovědi.
Jak se vaří z vody Na můj prostý dotaz KOLIK JE V CHRUDIMI AUT? mi bylo
řečeno, že to NA ÚŘADU NEVĚDÍ!!! To se to pak dělají koncepce a pilotní
projekty . . . Město ani neví kolik desítek miliónů by od lidí za parkování
auťáků v jeho veřejném prostoru či v zastavěném území vůbec inkasovalo,
aby mohlo zdevastovaná prostranství po městě začít postupně a cíleně obnovovat.
Zatím bude stavět novou boudičku, u které ani neví, jak bude zpoplatněna. Chlouba socializmu -
parkovací dvůr V souvislostech rozhodnutí prodeje či pronájmu, tedy v souvislostech
filozofie zpoplatnění aut ve městě a v záboru veřejného prostoru stojí
zmínit podobný projekt. V celém Česku je dnes ohromný problém se
socialistickým dědictvím tzv. parkovacích dvorů, tedy s řadovými, přízemními a
na sebe nalepenými garážemi, které postupem času prorostly do měst a obcí a
zabírají dnes cenná a ohromná území. (Chrudim není výjimkou. Politici podpořili
Kuštu ve zničení Kopanice, přitom v navazujícím prostoru garáží šlo město
citlivě dotvořit, nehledě k tomu, že je zde “luxusní“ parkoviště - lokalita ČSAD). Veřejný prostor a veřejně
přístupné pozemky jsou většinou města, garáže pak jednotlivých majitelů. V rámci
územního plánování měst je snaha tyto vředy vymístit v rámci např.
přestavbových území a území řešit v souvislostech rozvoje bydlení, vybavenosti,
služeb, zkrátka proměstsky. Takže pokud se prodá ve veřejném prostoru garáž,
víme více jak padesát let, jak to dopadne. Při filozofii chrudimské radnice
stačí dát na garáže v Kopanici trávu. Radniční společenstvo
prstenů Kolik vyroste po městě hobitích domečků a nor pro auťáky?
Možná lidé v sídlišti U Stadionu potkají časem procházkou Bilbo Pytlíka,
nebo i Frodo Pytlík a jeho kamarády. Kolik vyroste po městě hobitích domečků a
nor? Firmy ve světě nabízejí i nory k bydlení za pár stovek tisíc po pár
miliónů. Smutné na celé záležitosti je však nejen to, že záměr je nepřipraven,
ale že je opět neveřejný. Projektový záměr na polozapuštěné parkoviště
v lokalitě sídliště U Stadionu není nikde představen. Lidé rovněž nevědí o
parkovišti před hotelem Bohemia, stejně jako o parkovacích domech včetně toho
v Moravově zahradě. Některé záměry se dokonce řeší bez parkování (viz.
sportoviště města – sportovní hala). Odstrašujícím případem je i projekt nového
parkoviště na dopravním terminálu, který nemá žádnou přidanou hodnotu. Třeba je
hlavní úkol tohoto “pilotního“ projektu odvést pozornost od skutečných problémů
a zamaskovat je travičkou. Z argumentace otištěné v novinách zůstává člověku
rozum stát, a proto pod odkazem na článek jsem si dovolil článek
z Chrudimského deníku níže doslovně převzít. odkaz
Zaparkovaná auta by mohla zmizet pod
trávníkem 15.12.2018
Chrudim - Na chrudimském sídlišti U Stadionu by mohlo
podle představ radnice města vzniknout první parkoviště zčásti zapuštěné do
okolního terénu. Jeho střecha by byla pokryta trávou a nijak by nebránila
například dětským hrám. „V tuto chvíli máme k dispozici základní projekt, spíš
jakousi malůvku. Jestli se nám podaří stavbu realizovat v roce 2020 nebo 2021,
to se teprve uvidí, ale chceme to zkusit jako pilotní projekt,“ uvedl
chrudimský starosta František Pilný. Parkoviště by mělo vzniknout v sousedství místní
provozovny Železářství Tichý. Při čelním pohledu na železářství by se nacházelo
po jeho levé straně a výjezd z parkoviště by byl umístěn před železářstvím. „Šlo by o napůl zapuštěné parkoviště, které by se
nenacházelo celé pod zemí, ale bylo by umístěno v jakémsi valu. Vnitřek by
umožňoval parkování přibližně dvaceti automobilů. Náklady na tuto stavbu by
měly činit 4,5 milionu korun,“ pokračuje starosta. Zatím není jasné, v jakém režimu by bylo zamýšlené
parkoviště provozováno. Jedna varianta počítá s tím, že by se našlo dvacet
zájemců, kteří by si chtěli takové parkovací stání za řádově statisíce korun
odkoupit do soukromého vlastnictví. Další zvažovaná varianta spočívá v pronájmu
takto vybudovaných parkovacích míst. Podle místostarosty města Aleše Nunváře by konstrukční
provedení parkoviště nebylo komplikované. Prostor by měl na na jedné straně
vrata pro vjezd vozidel a na druhé podobná vrata pro jejich výjezd. „Půjde o
lehkou stavbu, jejíž vrchní část neumožní budování jakékoliv nástavby nebo
případné další parkovací úrovně,“ poznamenal místostarosta. Stále by tedy šlo
pouze o jednoúrovňové parkování, takže parkovací kapacita obestavěného prostoru
by se oproti dnešnímu stavu nezvýšila. „To je sice pravda, ale zvolené řešení by z prostředí
neubíralo zeleň. Ta je pro lidi žijící na sídlišti velmi důležitá,“ dále hájí
myšlenku místostarosta Aleš Nunvář. Pokud by se projekt osvědčil, podle představ
chrudimské radnice by mohlo takovýchto staveb postupně přibývat. Parkování v Chrudimi představuje dlouhodobý problém. A
to nejen na sídlištích, ale také v centru města. Už minulé vedení radnice proto
seznámilo veřejnost například s myšlenkou na zbudování velkého
několikaúrovňového parkovacího domu v oblasti Moravovy zahrady. Nová koalice
teď chce všechny zvažované záměry podrobit realistickému přezkoumání. odkazy k tématu: https://prostorprochrudim.cz/clanek/mesto-jako-parkoviste.html https://prostorprochrudim.cz/clanek/kdo-ma-auto-at-za-parkovani-ve-meste-plati.html https://prostorprochrudim.cz/clanek/chrudimske-athenaeum.html |
Komentáře k tématu