|
ČR – ŘSD, ANO a Piráti nechali záměrně zničit Masarykovo
náměstí. Nic nového se nekoná. Veřejná prostranství se realizují jako za dob
komunismu a podle toho vypadají. To vše je málo. Začala kampaň ČR – ŘSD a
politiků za zničení severu města. Příměstská krajina kolem Chrudimi je zdevastovaná,
může za to rovněž zahušťující se síť silnic, jenže to nebrání tomu, aby město
bylo ničeno stejnými aktéry i uvnitř. Jak vypadá dopravní stoka včetně
Masarykova náměstí, jak vypadá doprava ve městě, jak vypadá nábřeží u
sportovních areálů, přednádraží, veřejné plochy apod.? Severní obchvat představuje pro příměstskou
krajinu další apokalypsu. ŘSD - ČR s chrudimskými politiky připravuje
další přežité řešení, které se do 21. stol. nehodí. Okolní svět utekl ČR a chrudimským
politikům, svým způsobem ukázka typického českého European Green Deal
udržitelnosti příměstské krajiny měst. Když se v Chrudimi ničí okolí města, musí se ničit i
město uvnitř Jak se během dlouhé doby výstavby východní části obchvatu
kolem Chrudimi na Slatiňany změnila celá dopravní žumpa ve městě? Pod bývalým a
stávajícím vedením dopravní stoka a vnitřní tranzit naopak zbytněl. Dopravou jsou
zcela zbytečně dál ničená náměstí, ničená nábřeží, ničené ulice, ničené město a
jeho prostor. Je ničen přežitými řešeními, asfaltem, auty, parkovišti, neschopností.
Proč už dávno není tento veřejný prostor postupně kvalitně rozvíjen, humanizován,
obnovován, určen k žití a proč není bezpečný? Proč nelze uvnitř města
zlepšovat životní prostředí? Zničená příměstská krajina = zničené město uvnitř?
Politika dopravy je v Česku dlouhodobě zvrácená Jaká je koncepce dopravy? Jaká je politika dopravy ČR? Je
dobrá, nebo špatná? Jak to v české krajině, městech a obcích vypadá? Jak
vypadá přebujelá síť komunikací v malé ČR? Proč nefunguje stávající a
budovaná dopravní síť? Proč je namnoze po výstavbě zastaralá? Jak vypadá a
funguje třeba systém celé integrované veřejné dopravy? Děs! Jak se chová lobby typu
ČR-ŘSD nebo SUS? Arogance moci a peněz. Jak se chovají politici od komunálu po
stát? Nová silnice, asfalt, beton, auto je pro ně reklama. Asfalt, auto,
montovna je alfou a omegou. Tam také vše končí. Jeden z důvodů, proč
uvažovat o severním obchvatu a dalších silnicích je prostý, nefunguje stávající
a budovaná dopravní síť silnic v rámci ČR a regionu, nefunguje systém
dopravy, tranzitu, fungují pouze přežité, dlouhodobě neřešené a šablonovité
dopravní zvyklosti. O tom, že se některé špatné stavby vůbec nemusí realizovat
není řeč. Je třeba vytáhnout a bezkoncepčně utratit další stovky miliónů
z kapes poplatníků, je třeba utratit další miliardy. Peníze ztratily dnes
hodnotu mj. i proto, že lidé přestali myslet. Jaká je politika starých silnic? Cestní síť se v Česku zahušťuje. Jak je tento problém celostně
řešen? Jaká je politika zbytečných silnic? V Česku silnice změní pouze
majitele a správce, aby po ní dál jezdilo auto. O tom, že se zbytečné silnice
dají změnit, nebo zrušit, není řeč. To platí nejen v krajině, ale i
městech a obcích. Rovněž se dá změnit dopravní režim, ve prospěch lidí. O tom,
že se některá veřejná prostranství a krajina dají zlepšovat místo ničit, není
řeč. To je nezajímavé politické téma. To je téma třeba pro zbytečné dotace. Volič
je především řidič. Přitom právě politici by měli být vizionáři a průkopníky
kvalitních řešení na úrovni své doby, dnes 21. století. Řešení šetrných
k životnímu prostředí v krajině a ve městě. V Chrudimi je politická
reprezentace bez vlastních kvalitních vizí, bez budoucnosti, politik tady uvažuje
jako dělník ze dne na den a bere za to plat. To stejné dělá v Chrudimi i
nekvalitní architekt města. ANO přebralo roli KSČ, Piráti roli svazáků, o
kvalitních řešeních si nechte zdát? Mnohé nové dopravní stavby za stovky miliónů jsou po
dostavbě nefunkční a přežité Za příklady nemusíme chodit daleko. Jak vypadá ve špičkách
modernizovaná I/37 z Pardubic do Chrudimi? Jak vypadá ve špičkách
křižovatka u Dražkovic, když k plynulosti chybí most? Jak vypadá
v ranních a odpoledních špičkách dopravní situace u Parama a na vjezdu do
Pardubic? Proč stále houstne doprava na vnitřním tranzitu Pardubic, v Chrudimské
a jinde. Tahle stavba za mraky miliónů nefunguje, kolabuje, nebo funguje
špatně. To raději nezmiňuji přežité opravy typu D1, železničního koridoru Praha
- Brno apod. A v tomto nekoncepčním dopravním státním a regionálním
bordelu je třeba řešit severní obchvat Chrudimi. Stavby dopravních staveb doprovázejí lži Politici a radnice lžou lidem z vlastní neschopnosti o
tom, že prostor měst a obcí nelze zlepšit, dokud se nepostaví přežité obchvaty
kolem, nebo dokud se pořádně nezahustí naše zemička silnicemi, nebo pokud se
město nepromění v jedno velké parkoviště. Lžou o tom, že dopravní situaci a
veřejná prostranství nelze řešit, dokud nebude zničena krajina i zastavěné
území. Jak vypadá město? Kolik toho už bylo s výstavbou současného
obchvatu I/37 nezodpovědně a zbytečně vně i uvnitř města zničeno? Město bylo
zbytečně dopravně utrápeno. Jak dneska vypadá krajina mezi Chrudimí a
Pardubicemi a kolem města? Zničena! Severní obchvat – vyhledávací studie Další přežitá a zbytečná dopravní stavba. Zdůvodnění studie
a její účel na str. 4 jen dokládá přežitost a nefunkčnost koncepce zodpovědných
za dopravu ČR zahušťující bez rozmyslu síť silnic a dálnic. Výstavba současného
obchvatu Chrudimi ukázala, že slova o zlepšení životního prostředí
v sídelních útvarech je lež a naprosto bezobsažná dopravácká formulace.
Zhotovitel v návrzích přežité vyhledávací studie severního obchvatu pro jistotu
ponechal i stejně zbytečnou Ostřešanskou spojku. To jen dokresluje nesmyslnost
a neaktuálnost návrhu. Dokážu si představit, že řada lidí bude nad řešením
severního obchvatu, a je úplně jedno nad jakou variantou, přímo jásat. Neznají totiž
ve své omezenosti jiná řešení. Nechodí kolem města, nezajímá je, jak to tam
vypadá, nejezdí na kole, nechodí pěšky, nejezdí hromadnou, jezdí jen frontami
autem, vše je jim fuk. Územní plán i rozvojové koncepce Chrudimi jsou přežité.
Plánování státu a politiků je dobře placený děs. Když nefunguje dopravní
politika na úrovni státu, je nutno zničit města a jejich okolí. Jednoduché
otázky jako proč tudy vůbec musí auta jezdit se neřeší. Lepší je lidem říct, že
musí, a že jim ČR-ŘSD stejně jako v případě zničeného Masarykova náměstí
navrhne a zaplatí nekvalitní řešení. Projekt neřeší a nerozvíjí krajinu ani
město, ale řeší jen dementní projekt silnice, protože dopraváci ve své tuposti
a omezenosti nic jiného ve škole nebrali. Proč české školství produkuje tupé
dopravní inženýry? Je rovněž neuvěřitelné jak si starosta Pilný a jiní politici
přisvojují zásluhy za obchvat města. Dokonce se chlubí tím, že město je proti
první variantě severního obchvatu. Nutno podotknout, že všechna tři řešení
severního obchvatu jsou dávno přežitá. Jde o totální zničení severu města.
Místo obnovy území je ANO s Piráty raději zničí stejně jako vnitřek města.
V kurzu jsou stále řeči o tranzitní zemi a výstavbě dálnic a nových
silnic. Města s krajinou jsou zničená a jaký je koncept? Zběsile zmatený.
Ale pro politiky všech stran vděčný. Nutno podotknout, že situace jednotlivých variant, které
nesou “repasované“ datum - únor 2021, je provedena do neaktuálního stavu území.
To se od let pořízení historického leteckého snímku, s kterým studie
pracuje, poněkud změnilo. To znamená co? Chybu ve výkresu a projektu? Vyhledávací
studie pracuje s neaktuálními daty? Je neaktuální a nehodí se do 21.
století? Prachy a prachy Třeba se do doby přemýšlení nad otázkami dopravní politiky
státu a lepšího řešení nenajdou na zničení severu města peníze. Jaký je odhad
stavebních nákladů severního obchvatu? Miliarda? A na kolik vyšel obchvat na
Slatiňany? Stejné miliardy bohužel chybí do obnovy příměstské krajiny, do
humanizace a obnovy města a jeho dopravních stok, do zničených nábřeží, do
zničených náměstí, do zničených veřejných prostranství, do celé řady auty
zničených prostor. Tyto stavby platí lidé a kolik lidé zaplatí? Ceny za
nesmyslné varianty jsou podobné. Z peněz lidí se vyhodí jen další miliarda
v záplavě nesmyslně utrácených miliard, dluhů a nehospodárného hospodaření
státu. Architekt města místo osvěty prachy z lidí Neodpustím si poznamenat, že architekt města Chrudim je
blbec. Za jeho blbost ho platí lidé prostřednictvím politiků. Mimo jiné tento
blbec nechal spolu s Piráty a ANO zničit Masarykovo náměstí, přednádraží,
nábřeží Chrudimky u sportovišť a řadu jiného. Pro Chrudim je však
nepostradatelný. Co závěrem? Bezkoncepční, nesmyslnou a neudržitelnou dopravní politikou
zničíme Česko? Obchvatem zničíme východ města, potom sever, potom jih a západ? Zničíme
město zvenku i zevnitř? Budeme devastovat vše kolem bez smysluplné obnovy?
Budeme podporovat v 21. stol. nekriticky dopravní lobby, asfalt, auto,
montovnu a spatřovat v tom pokrok? Budeme podporovat bytnějící dopravní
systém, byrokracii, ČR-ŘSD, SUS apod.? Budeme stavět stále přežité a špatně
fungující dopravní tahy? Budeme věřit radnici, že do doby všech obchvatů města
musí být město uvnitř ničeno, že se musí jezdit auty po nábřeží Chrudimky, že
bez obchvatů nelze obnovit Masarykovo náměstí, že bez obchvatů nelze ve městě
kvalitně žít? Politici bez vizí se vezou na vlně ČR-ŘSD, přiblblého
ministerstva dopravy a ministra pro všechno. Jsou přímo připosraní z toho,
vymyslet něco vlastní hlavou. Kéž nebudou peníze, aby lidé mohli o věcech
přemýšlet. Zatím si nikdo nepoložil také jednoduchou otázku, proč tyto zbytné
věci nelze řešit jinak a lépe v duchu 21. stol. Ps: Co si má člověk myslet o
starostovi, který řekne že: třetí varianta, která je přímá
a z mého pohledu hezká . . . ?. Jak může být tato
v principu stupidní dopravní stavba ničící vše kolem hezká? Zvrácenost?
Zvrhlost? Petice Markovických občanů k variantám severního obchvatu svědčí
o jediném, že je jim město u zadku, jen když si budou prdel vozit jedním ze tří
aut v rodině (protože pěšky nikam nedojdou) po nové stupidní silnici. Co
by třeba řešil obchvat (v podání třetí varianty) Heřmanova Městce? Totálně
zničí a zdevastuje celý jeho sever, stejně jako u Chrudimi. A co
s obslužností průmyslové zóny? Politici nechali zničit ve své stupiditě
průmyslovou zónou celý sever Chrudimi. Nyní mají jen další stupidní krok, dál
ničit sever města. Jak už jsem kdysi napsal,
plánování území je dlouhodobou bolestí Chrudimi. Hradecký koncept řešení
dopravy, který v roce 2021!!! kopíruje územní plán Chrudimi a který vznikal ve
městě na soutoku Labe a Orlice koncem Rakousko-Uherska za starosty Ulricha na
kreslícím stole Zákrejse, Lisky a Rejchla, a který se neprávem jmenuje
Gočárovým, je v roce 2021 velice problematický a nedostačuje potřebám dopravy
hradecké metropole. Chrudimští politici nám nabízejí stoletá řešení ničící
město a krajinu. Ale jak řekl starosta, bude to hezké . . . |
Komentáře k tématu