|
Upozornění: Tento
fekální příspěvek dlouhý jak průjem je o jedné staré radniční skříni plné
sraček s nápisem “Masarykovo náměstí“, a tak by jej děti do 15 let měly číst
jen v doprovodu rodičů. kapitola I – KDYŽ
POLITICI NEVĚDÍ, KDE JE JEJICH ROLE! Ničení Masarykova náměstí s vyloučením veřejnosti
pomocí hloupých politických záměrů po řadě let graduje i v roce 2019. Náměstí
projektuje politický pitomec. Po Řezníčkovi, Čechlovském, Moučkovi a ostatních převzala
štafetu firma ANO a Piráti. Firma ANO, dříve v opozici a dnes na radnici,
udělala prd a dál náměstí úspěšně rozesírá. Na destrukci veřejného prostranství
se podílela a dál podílí! Politici možná dodnes netuší, jakou mají hrát roli.
Ti minulí to nevěděli jak v případě náměstí, tak u dalších záměrů města, včetně
Kopanice. Ta byla pomyslným hřebíčkem do jejich rakve. Bohužel ani investoři,
ani politici, ani veřejnost nenahlížejí, jakou roli má právě veřejnost.
Politici v případě náměstí jasně řekli, že žádnou a investoři jako třeba ŘSD
nebo SUSka mají veřejnost u prdele absolutně – a to jinak říct nejde. Od čeho
má město politiky, aby dokázalo vyvážit neskutečné lobby a hájilo zájmy
obyvatel? Politici neplní role. kapitola II. – NÁVRAT
DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY Dobrý den žáci. A teď kontrolní otázka! Jsou parkoviště nebo
garáže součástí náměstí, když jsou na náměstí? Ne, pani učitelko! Dobře, sedni
si a za pět! Je komunikace součástí náměstí, když náměstím prochází? Není, pani
učitelko! Není! Sednout a za pět! Je urbanizace a případné doplnění baráků součástí
náměstí, když vyrostou na náměstí a ponesou jeho adresu? Ne a ne a ne! Vidím,
že jsem chytla bandu ignorantů. Tak vyřiďte doma, ať mi rodiče pošlou něco na
účet, když ty jejich blbce nechám prolézt! Politici po mnoha letech usilovné
dřiny stále nepochopili, že náměstí je jeden prostor se vším, co je uvnitř a co
je kolem něj a že jsou tam taky lidi. kapitola III. – KOMUNISTI,
ANEB KDYŽ SE Z NÁMĚSTÍ STANE USILOVNOU PÍLÍ SILNICE S PARKOVIŠTĚM Makáme! Makáme na silnici a parkovišti, to bylo jedno
z hesel tehdejších mocipánů komunistů a zůstalo heslem i dnešních
politiků. Komunisti udělali svou usilovnou činností z části přilehlého města
ementál a z náměstí městský tranzit. Povýšili náměstí na silnici a
navazující pobytový a sdílený prostor na parkoviště. Náměstí začlenili do
obludné dopravní stoky města, (kde v celé její délce stihli zničit rovněž
navazující uliční zástavbu). Prostor náměstí byl zničen, byl redukován na
hnusnou a zbytečně širokou asfaltovou silnici a přilehlé vyasfaltované
parkoviště. Část náměstí se nevyhnula slavné komoušké asanaci. Zničení náměstí
doprovodila destrukce materiálová, za komoušů asfaltizace, za dnešních politiků
betonová hnusota. Doba po revoluci v ničení pokračovala a sevřela zoufalé
dopravní řešení a náměstí do dvou pitomých okružních křižovatek. A tak prostor
náměstí dnes lidé mohou vnímat pouze jako silnici, parkoviště a dva kruháky
v urbanisticky rozesraném území! Prostor nelze obývat! kapitola IV. – VYTVOŘ
KORUPČNÍ PROSTŘEDÍ, ZBYTEČNĚ ROZDĚL ZAKÁZKU A ÚZEMÍ A PANUJ! Dobré příklady z chrudimské praxe! Když nevíš co s náměstím
či jinou zakázkou, tak ji znič řadou menších, nekvalitních, zbytečných a
přežitých dílčích zakázek! To je ostatně příběh všech významnějších veřejných
prostorů města posledních let. Město nemá absolutně žádnou představu o náměstí
a území jako celku. Zadávej a řeš zakázky bez souvislostí k neexistujícímu
celku! Cílová vize žádná! Takže pro obnovu náměstí chybí to zásadní. Když to
není, je třeba veřejný prostor rozsekat do jemně nakrájeného salámu, vytvořit
korupční, destruktivní a netransparentní podhoubí a východisko pro nekvalitní a
přežité zakázky, které se rozdělí kamarádům či ostatním pitomcům, kteří je
vezmou. Náměstí bylo zcela účelově a záměrně rozděleno na řadu špatných
zakázek. Platí to lidé, tak o co jde! Veřejnost byla a je z procesu
plánování veřejného prostoru vyloučena! Město nikdy neřešilo náměstí jako lidmi
sdílený celek, jako jeden sdílený veřejný prostor v rámci dotažení
urbanisticko-architektonických souvislostí. Město nikdy neřešilo náměstí odpovídajícím
formátem zadání a odpovídající veřejnou zakázkou! kapitola V. – NÁMĚSTÍ
V HAJZLU, NÁMĚSTÍ V ZAJETÍ ŠPATNĚ ZADANÝCH VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK PLACENÝCH
VEŘEJNOSTÍ Náměstí se neprojektuje prvním rokem! Je třeba se podívat hluboko
do minulosti. Minimálně více jak pět let. Za ty roky máme projekt na parkoviště
a garáže a nyní rovněž prováděcí projekt od ŘSD na místí komunikaci
procházející náměstím, která se bude za rok realizovat!!! Vědí o tom lidé? Projekty
udělané bez veřejnosti viděl jen málokdo. (Lidé samozřejmě nebyli osloveni ani
na počátku záměru.) Za ty roky neexistuje žádná představa o obnově náměstí,
neexistuje kvalitní celostní návrh, který by vyšel z nějakého transparentního
zadání, z mezinárodní urbanisticko-architektonické soutěže, z mezinárodního
soutěžního workshopu apod., kde by jedním z přirozených podkladů byla
participace s veřejností. Chrudim neumí řešit podobné formáty veřejných
zakázek. Pro obnovu tedy chybí to základní – jak odpovídající formát veřejné
zakázky, tak cílová koncepce, do které jednotlivé dílčí kroky zapadají! Ale
každý blbec ve městě už ví, že garáže a parkoviště budou takhle, silnice bude takhle
a ostatní možná takhle . . . Jinak řečeno, každý blbec ve městě už ví, jak by
asi jednotlivé věci na náměstí vypadat neměly! Chrudimská praxe říká, že pokud
někdo rozdělí území a nemá koncepci, ocitne se v problému špatného zadání jednotlivých
a nekvalitních veřejných zakázek, které neukočíruje, a které zničí veřejný prostor
města. Smysluplná veřejná zakázka řešící náměstí v moři uplynulých let
dosud nezadána! Celkovou podobu náměstí nikdo nezná. Máme prováděcí projekty na
kraviny v něm, o kterých zase neví veřejnost! To je Chrudim! To je Zdravé
město! To je Desatero! Mělo by jít o zakázky veřejné. Veřejnost lepší podobu
náměstí platí. Jenže v případě Chrudimi dostane od politiků pouze
zastaralé a hnusné řešení, které s ní nikdo neřeší a ani ho nezná! Náměstí
není od začátku řešeno rovnoprávně vzhledem k ostatním uživatelům,
podnikatelům, obyvatelům . . . Chce být veřejnost stále krmena hnusným a
přežitým řešením? kapitola VI. – NÁMĚSTÍ
PODLE SILNICE PROJEKTUJE JEN DEBIL, V TOMTO PŘÍPADĚ ŘSD A ČESKÁ REPUBLIKA ZA
ÚČASTI MÍSTNÍCH A KRAJSKÝCH POLITIKŮ Projekt náměstí podle ŘSD – kdo jej viděl? Ředitelství
silnic a dálnic České republiky (ŘSD ČR) je organizací dobře placených dopravních
lobbistů, české montovny, nekvality veřejného prostoru měst a krajiny, je organizací,
která dává lidem na odiv státem vyhazované prachy. Podobné lobbistické dopravní
organizace jsou krajské Správy a údržby silnic (SUS). V tomto případě Správa a
údržba silnic Pardubického kraje. ŘSD tedy lidem v Chrudimi, na které
z vysoka sere (nelze říct jinak), naprojektuje na náměstí přežité řešení. Projekt
ŘSD s názvem I/37 Chrudim průtah . . . je zastaralý, přežitý a pitomý
stejně jako lobbisté z ŘSD. Komu patří silnice, tak bude projektovat
náměstí bez náměstí podle silnice? Lidi z ŘSD (stejně jako ze SUS) totiž
to co navazuje na silnici, vůbec nezajímá! Stát pochybil stejně jako politici
města a kraje! Dopraváci jsou jen a pouze jednou z řady profesí, které se
podílí na řešení náměstí. Nyní tato profese řeší podobu náměstí sama a ještě
bez odpovídajícího zadání a připomínek a bez veřejnosti!!! Město nemá páru, jak
má vypadat náměstí a tak náměstí projektuje ŘSD a dopravák! Náměstí
v Chrudimi bez chrudimáků projektují státem velice dobře placení lobbisté!
Dopravákům je ukradená většina náměstí, tedy lidmi sdílený veřejný prostor, kde
se uplatňuje celé spektrum městské mobility, než pouze automobilová doprava. Politici
města, kraje a státu destrukci města v podání ŘSD a SUS podporují. Není to
případ ojedinělý. Vážení spoluobčané, až uvidíte lidi z ŘSD nebo ze SUSky,
jak vám a bez vás něco ve městě plánují, tak je prosím nemlaťte, stačí je jenom
nakopat a už vůbec nemlaťte zodpovědné z DI PČR (nechám raději jen zkratkou). kapitola VII. - CHYBĚJÍCÍ
DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ A PŘEŽITÝ DOPRAVNÍ REŽIM A ODPORNÁ PODOBA NÁMĚSTÍ Řešení dopravy a dopravního prostoru náměstí je špatné,
nekvalitní a přežité. Přežitý a zastaralý je dopravní režim. Náměstí může být
už dávno zklidněné v rámci 30 km/hod nebo přímo zóny 30, či ještě
kvalitnějšího modelu. (Na Resselově náměstí, kterým dnes prochází tranzit městem,
je mj. zóna 30, ale policajti zapomněli lidem sdělit, o co jde.) Chybí
optimální dopravní řešení! Od toho se totiž odvíjí podoba a příčné uspořádání
komunikace, dopravního a vůbec celého navazujícího sdíleného prostoru náměstí. Politici
a policajti raději budou tvrdit lidem, že to nejde!!! Od dopravního režimu se
odvíjí technikálie! Místní komunikace může být daleko štíhlejší. Tedy jsou zbytečné
stovky metrů čtverečních asfaltu na náměstí, protože dopravní prostor může být
při zachování normových a technických parametrů daleko užší. Kudy má místní
komunikace pak běžet, po jaké straně dnešního dopravního prostoru? Místní
komunikace by měla být řešena v jedné výškové úrovni s celým
náměstím, které by mělo být řešeno jako jeden prostor od “fasády
k fasádě“, tedy od jedné fronty domů k druhé. Náměstí celé by mělo
být rovněž bezbariérové. Navíc by náměstí mělo být řešeno co nejjednodušeji,
mělo by být půdorysně i materiálově sjednoceno. To znamená, že sračkoidní
zaužívané materiály ŘSD na projektovaných zálivech a parkovištích (mj. na
městském pozemku) jsou dnem položení přežité! Stejně přežité jsou městem
“rekonstruované“ chodníky v prostoru náměstí. Opět – kdo to platí? konec první části . . . |
Komentáře k tématu