|
Je nádraží vizitkou
města? Nádraží
je pro návštěvníka vizitka vstupu do jakéhokoli města. Lidé si o městě začnou
tvořit představu, když vystoupí na nádraží. Jak bude nové nádraží
v Chrudimi vypadat? A co víc, kde může chrudimská veřejnost tuto novou
chloubu města spatřit? Je nový terminál představen na webových stránkách města,
či ve zpravodaji? Jsou informace k dohledání v jiných informačních
zdrojích o Chrudimi online? Kdo z chrudimáků viděl podobu nového nádraží?
Patrně jde pro město o nějakou marginální záležitost. Patrně nejde o nijak
významnou stavbu či úpravu důležitého veřejného prostoru! Problémem
chrudimského desatera jsou jen chrudimští politici! Město
podepsalo s firmou DI PROJEKT s.r.o. 5. 1. 2018 smlouvu, jejímž
předmětem je vypracování a předání projektové dokumentace pro provedení stavby
na akci „Terminál veřejné dopravy, Chrudim“, za cenu 375.000,- Kč bez
DPH. Jinými slovy jde o poslední projekční stupeň před kopnutím do země. Člověk by očekával ze strany města nějaké informace. Veřejnost nebyla
odpovídajícím způsobem seznámena se záměrem, ani s projektem, ani
s novou podobou terminálu. Od počátku do konce je i tento projekt neveřejný.
Jednání města si lze vykládat mnoha způsoby a nemá cenu o nich spekulovat.
Chrudim se totiž stává městem špatných realizací, ze kterých je veřejnost
záměrně vyloučena. Kdo projektuje
město? Firma
DI PROJEKT s.r.o. má v referencích (http://www.diprojekt.cz/?page_id=14)
fotku ulici Čs. Armády. Terminál totiž projektuje pardubická firma DI PROJEKT
s.r.o. Tato firma zničila ulici Čs Armády v Chrudimi. Z obyčejného
městského uličního prostoru udělala paskvil, který si bude muset dvacet či
třicet let počkat, až bude zase obnoven v souvislostech města a jeho
zástavby. O problémech těchto a podobně smutných rekonstrukcí uličních prostorů
Chrudimi se nebudu rozepisovat, ostatně bylo to zmíněno např. v článku (http://prostorprochrudim.cz/clanek/dospivani-a-starnuti-uprostred-prezitych-mestskych-projektu-a-reseni.html).
Nezbývá než se modlit, aby prostor mezi kolejemi, nádražím a obytnou zástavbou
nedopadl stejně uboze jako ulice pod nádražím. Zbývá dodat, že tato firma dle
výše uvedené smlouvy o dílo spolupracuje s ATELIEREM K2, který spolu
s chrudimskými politiky stojí za prostorem letního kina. Téměř se jim ho totiž
povedlo zničit! Každý asi o tomto smutném projektu ví a nemá cenu jej rozvádět.
I tento projekt je dlouhodobě neveřejný, veřejnost je pouze účelově
manipulována (http://prostorprochrudim.cz/clanek/restart-letniho-kina-no-ii-se-nepovedl-.html).
Neveřejné
projektování a manipulace s veřejností je zdravé město? Veřejnost
by neměla být lhostejná k těmto postupům města. Několik generací má
zaděláno, aby díky chrudimským politikům vyrůstala v hnusném a přežitém
městském prostředí. Neinformovat lidi začíná být heslem zdravého města
posledních let. Zdravé město určitě ví, proč to dělá! Takhle je to jednodušší.
Když řeknu, že politik zničil ulici Čs. Armády, což dle mého udělal, je za své
rozhodnutí vůbec zodpovědný? Nešlo to opravdu řešit lépe? Samozřejmě, že šlo!
Jen to neříkat veřejnosti. Politici
v Chrudimi svým chováním pohrdají lidmi ve městě? Lidé jim ani nestojí za
informace o jejich plánech? Nejen politici, ale především hlavní architekt by
měl mít povinnost komunikovat tyto a podobné věci s veřejností! Chování
politiků je problém aspirující na “bednu“ pitomého chrudimského desatera! Ulice
a veřejné prostory začínají vypadat tuctově jak ve městě, tak ve vesnicích
kolem. Stejné materiály, podobní blbci a podobné barvy . . . Kvalita se
vytratila. Co se nepovedlo komunistům ve sblížení města a vesnice se daří současným
politikům. Chrudim
zažívá úpadek projektové i stavební kultury. Ten vede jen k hnusným prostorům
města. Dopadne takhle i chrudimský terminál? Město k tomu má nakročeno. Bude
řešen terminál v odpovídajících souvislostech? Trestuhodný je nezájem
veřejnosti nad budoucí vizitkou města. Trestuhodné je chování chrudimských
politiků. |
Komentáře k tématu