témata,projekty,realizace atlas města,mapový manuál lidé,podněty

Veřejný prostor pro Chrudim

témata, projekty, realizace

Dopravní stoka města v zajetí ubohosti rekonstrukce

Lze postupně zlepšovat veřejný prostor dopravní stoky? V Chrudimi to nejde!


Neprofesionální přístup zodpovědných lidí k městu

Od dubna 2017 do konce listopadu 2017 probíhala v Chrudimi v ulici Palackého a Obce Ležáků rekonstrukce vodovodu a kanalizace. Obnova inženýrských sítí je nutnost. Jaká je však přidaná hodnota této stavby??? Jak se změnil dopravní, uliční a veřejný prostor za tuto neuvěřitelně dlouhou dobu k lepšímu??? Uplynulo 8 dlouhých měsíců dopravních omezení a nejrůznějších komplikací. Jak budou obyvatelé odškodněni? Čím mohou být kompenzováni? Lepším veřejným prostorem?

Tohle je naprosto neudržitelné stavění a nejde už vůbec o nějaké zásobování spoluobčanů pitnou vodou a odvádění odpadní splaškové a dešťové vody z ulic Palackého a Obce Ležáků. Takhle by se uvažovat a stavět v Chrudimi už dávno nemělo. Takhle se možná stavělo někdy v hluboké minulosti.

 

Co ukázala realizace?

Nyní odhlédnu od provedení stavby a komplikací, které stavba způsobila spoluobčanům a podívám se na ni z jiného úhlu. Realizace totiž ukázala jednu důležitou věc a to, že minimálně 1/3 betonu a asfaltu z dnešního naprosto obludného dopravního profilu je úplně zbytečná. Dnešní šířka silnice je místy přes 12m. Přitom silnice nemusí být širší než 7 či 8 metrů. Ostatní betony a asfalty jsou pro udržitelnost dopravního prostoru zbytečné. Stejně tak, se už dávno mohlo jezdit dvěma pruhy. Je škoda, že to nebylo řešeno. Proč nebyl dopravní prostor přeorganizován? Stejně tak, proč nebyl už v zárodku řešen ve prospěch veřejnosti a především obyvatel co žijí kolem? Proč jezdí dopravní stokou města zbytečně tolik aut? Je to nutné? Proč cíleně neomezit dopravu ve prospěch života ve městě a lidí bydlících kolem silnice? Proč nebyl v zárodku podchycen obludný a rozplizlý prostor, který na silnici navazuje?, prostor plný parkovišť a zbytečností, prostory po brutálních asanacích a demolicích? Tyto a podobné otázky mohly být zodpovězeny v listopadu 2017, proč nejsou?

 

Jen blbec vrátí za drahé peníze chrudimskou dopravní stoku do předešlého stupidního stavu a do stupidity uvažování ZDRAVÉHO MĚSTA. Jsme totiž v Chrudimi. Přes půl roku se tady trápí lidi stavbou, stav jako dřív a začít polidšťovat dopravní stoku a její okolí je stále nepřekonatelný démon. Problém je, že neexistuje celostní dopravní řešení. Politici se zasloužili o to, že stávající půlka obchvatu dnes nefunguje! Město je díky rozhodnutí politiků stále zahlceno auty. Politici města zahodili jedinečnou příležitost udělat první krok k humanizaci dopravní stoky. Možná se lidem bydlícím kolem stoky množství zbytečných aut líbí a chtějí je tam. Možná se už lidi s tímhle zničeným prostředím města sžili. V lidech z Chrudimi je někdy těžko se vyznat.

 

Co dělá hlavní architekt?

Opět nevíme, co pan hlavní dělá. Město chce zadat řešení dopravní stoky panu hlavnímu? Neřešil už to taky tehdejší hlavní pan Thér? Opět město a jeho slavné komise, které je třeba už dávno zredukovat, netuší, kde má být úloha hlavního architekta města? Hlavní Janatka opět selhal. Hlavně aby nešmudlal své studie na lepší podobu chrudimské dopravní stoky. Už dávno mohl začít konat. Vyvolat veřejnou diskuzi nad lepší podobou mezi obyvateli, politiky a všemi zodpovědnými a dotčenými. Už dávno mohl veřejnost s problémy a s možnostmi lepšího řešení seznamovat, mohl věci popularizovat, zworkshopovat a hlavně řešit jak by měl! Město mu už dávno taky mohlo koupit plechovky barev a štěteček, aby pan hlavní architekt mohl rovnou nakreslit příspěvky a představy města k humanizaci téhle hnusné dopravní stoky rovnou na silnici a na asfalt. Ať si k tomu vezme chrudimské politiky zodpovědné za dopravu. Humanizaci dopravní stoky mohou spojit s uměním ve veřejném prostoru města, se streetartem. Není mezi čtenáři někdo, kdo poskytne radnici kyblík barev a štětec, není mezi Vámi nějaký malíř, který si vezme na starosti párty a jednodenní kurz, ve kterém by sousedi pokreslili dopravní stoku svými návrhy na její lepší budoucnosti, když už tu žijí?

 

Co ukázala rekonstrukce vodovodu a kanalizace v dopravní stoce města?

Veřejný a uliční prostor zůstal nezměněn, zůstal stejně hloupý jako před drahou rekonstrukcí. Ke zlepšení dopravního řešení nedošlo. Humanizaci dopravní stoky se nastartovat nepodařilo, protože městským politikům a ostatním dotčeným bafuňářům je to fuk. Lidé, ukradli jsme Vám ze života osm měsíců a teď se pěkně a poslušně jako za sociku vraťte do vyjetých kolejí a moc nezlobte. Nikdo tady na Vás není zvědavej. Proč se aspoň po krůčcích nedaří zlepšovat tenhle problémový uliční a veřejný prostor města vědí snad už jen politici na chrudimské radnici. Takhle by zástupci města k důležitým veřejným zakázkám přistupovat neměli! Pokud rozhrabu na 8 měsíců město a jeden z nejdůležitějších dopravních prostorů města, nejde snad už ani o kanalizaci a vodovod! 

Mají zadavatel VAK Chrudim, a.s., vlastník ŘSD ČR a chrudimští politici už opravdu místo mozku jen kus asfaltu a na něm angličáka? Stát a politici města nekriticky podporující dopravní lobby, nezájem o zlepšení takhle důležitého veřejného prostoru města je alarmující. Už do toho nechci tahat ani “projekt“ tzv. revitalizaci sousední Husovy ulice a zdejšího sídliště, která připomíná na vizualizacích jedno velké a hnusné parkoviště. 

Kéž by se lidé podívali, co se s dopravními stokami podařilo udělat ve světě, v Evropě, Americe, či Asii. Co všechno se dá s uličním prostorem dělat – v případě Chrudimi pak nedělat. Proč už lidé nejsou dávno se stavbou obchvatu zváni na jednání nad lepším řešením dopravní stoky a dopravy ve městě vůbec? Když je to jedno politikům, nemělo by to být jedno obyvatelům a jejich voličům. Chrudimským voličům stačí “fuck“ málo. Navíc z nábřeží a z ulice Na Ostrově a U Stadionu se stala nová dopravní stoka města! Město platí peníze za zbytečné studie a přitom stačí vzít pár značek a ulici kolem sportovní školy zavřít, lokalitu přeznačkovat a nechat ji dopravní obslužnosti a hlavně spokojenému životu lidí, kteří tady žijí. 

V chrudimském kocourkově se tak akorát zase a společnými silami budou hledat výmluvy, proč to nejde. Záměry a konání města začíná být zoufalé. Chybí nápady, vůle a tah měnit věci kolem sebe k lepšímu. Když to nelze hned, klidně pomalu, postupně a po krůčcích. Když začnu stavět obchvat, měl bych mít jasno, co udělám pro lepší život obyvatel města. Dlouhodobé omezení života ve městě spojené s realizací vodovodu a kanalizace beru jako další trestuhodně promarněnou příležitost měnit město k lepšímu. Osm měsíců v prd... a prd. To je Chrudim. Hlavně aby si zástupci města, VAKu a ŘSD nezapomněli udělat závěrečnou fotku a poplácat se po ramenou jací jsou kabrňáci! Tohle je zdravé město? Ani omylem. 

  

odkazy:

http://www.chrudim.eu/uzavirky-posledni-etapa-praci-na-palackeho-tride-a-nbsp-obce-lezaku/d-7729

http://novinychrudim.cz/2017/11/14/novy-asfaltovy-koberec-na-palackeho-tride-zapomente-slendrian-dodavatelske-firmy-odlozi-zamer-o-dalsi-rok/

http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zpravy/ani-s-pokladkou-asfaltu-na-palackeho-tride-delnici-prilis-nepospichaji

http://chrudimskenoviny.cz/kategorie/zpravy/vznikne-studie-mestskych-bulvaru-na-palackeho-tride-v-ulici-obce-lezaku

http://www.vakcr.cz/dokumenty.html?stitek=33_chrudim-palackeho-obce-lezaku-rekonstrukce

Komentáře k tématu

K tomuto tématu zatím nikdo nenapsal zádný komentář. Buď první!