Na webu byla koncem května 2018 zveřejněna veřejná
zakázka s názvem: Projektová dokumentace ke stavebnímu povolení, pro
provedení stavby a pro výběr zhotovitele stavby "Dopravní napojení
sportovišť města Chrudim". Datum zahájení 21. 05. 2018, nabídku šlo podat do
: 06. 06. 2018 10:50. Způsob zakázky
odhaluje nešvary chrudimského plánování města posledních let, a proto si
projektování a jeho nešvary na tomto projektu popíšeme. Co má lidem přinést dopravní
napojení sportovišť města Chrudim!?
1. O PROJEKTU
V únoru roku 2017 byla
zpracována projektová dokumentace “Dopravní napojení sportovišť města Chrudim“.
Pod dokumentací je podepsán Karel Thér. Jde o dokumentaci, na kterou se má
dělat uvedené výběrové řízení. Územní rozhodnutí bylo vydáno dne 23. 10. 217
s nabytím správní moci dne 14. 11. 2017. Dokumentace řeší dopravní
napojení ul. V Průhonech a ul. Milady Horákové a s tím spojené věci.
2. NÁBŘEŽÍ BEZ VEŘEJNOSTI A MĚSTO JAKO SMETIŠTĚ
Velké projekty na veřejný prostor města se řeší bez
veřejnosti! Stačí zmínit projekty
jako dopravní terminál, Masarykovo náměstím, cesta na Podhůru apod. V neposlední
řadě i letní kino, kde si participaci vynutili lidé a dodnes jde o pouhou
manipulaci a dohodu mezi “Herbstem a Řezníčkem“. Stejně tak politici záměrně mlčí o developerských projektech, které
v tichosti a bez připomínek odsouhlasily jako např. Rezidenci Kopanický
mlýn, a přitom mohli zničení Kopanice a přilehlé Kateřiny předejít. Město naprosto selhává v otevřenosti a
v plánování s lidmi!!!
I nová podoba chrudimského nábřeží je od počátku
neveřejná. Zeptal se někdo lidí, jestli tu chtějí vůbec auta? Zeptal se jich
někdo, jaké nábřeží chtějí? Snad chtějí víc, než jen to, co tu je dnes.
Dialog mezi místními lidmi a
sportovci veškerý žádný. Za sebe mohu říct, že na nábřeží – tedy v ulici
Na Ostrově a v ulici V Průhonech současnou dopravní situaci nechci, auta tudy vůbec nemusí projíždět, kromě
těch, co tu bydlí, nebo aut souvisejících s obsluhou místní občanské
vybavenosti.
Ať si sportovci jezdí do
sportovišť sjezdem, ale ať potom neničí auta nábřeží, když mají sjezd. Pro místní
zacyklené politiky v Chrudimi věc tak složitá, že raději zůstala na další
roky neřešena. Takže si dovoluji všem účastníkům tohoto paskvilu, jako obyvatel
Kateřiny opravdu poděkovat.
Nábřeží a jeho problematika by od počátku měla být
tématem celospolečenské diskuze. Mělo by být vytvořeno kvalitní zadání a zvolen
odpovídající typ maximálně otevřeného a transparentního způsobu veřejné
zakázky. Nic z toho se nestalo!
3. ŠPATNÉ ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NA KLÍČOVÉ
PROSTORY MĚSTA
Dělat věci bez souvislostí a celkového záměru má svou
logiku, která se přenáší do zadávání veřejných zakázek! Zničená území města se
totiž rozmělní na kousíčky, které se bez existence celostí vize řeší dílčími
zakázkami a projektují dílčími projekty, které je dál ničí. Takhle se transparentně hledá lepší podoba Chrudimi? Takhle
se zadávají veřejné zakázky? Pan hlavní architekt Janatka si ve střetu zájmů
naprojektuje sportovní halu města, když předchozí soutěž díky špatnému zadání
skončí fiaskem. Sjezd do sportovišť pak nenavrhuje nikdo jiný než ex-hlavní
architekt pan Thér. Transparentní
způsob veřejné zakázky přinášející obnovu a lepší podobu celého zničeného
nábřeží chybí. Je to schválně. Chybí kvalitní zadání a především výběr
z možností kvalitních řešení. Politici a především hlavní architekt
selhal.
4. PROJEKTOVÁNÍ BEZ SOUVISLOSTÍ, O ŠPATNÝCH PROJEKTECH
Další společným nešvarem je to, že projekty se řeší
bez odpovídajících souvislostí a bez okolí! To opět dokládají výše zmíněné projekty města včetně
zmíněného Masarykova náměstí. Dělat takhle nábřeží je rovněž naprosto
trestuhodné. Jde o to, že špatný stav
daného území se záplatuje ještě horším řešením jednotlivých míst, která se
navíc bez souvislostí zadávají samostatně. Není známa podoba nábřeží a
uvažuje se o realizaci parkoviště, cyklostezky a nyní o dopravním sjezdu. Politici v průběhu svých životů
zničili nábřeží v prostoru od Vrchlického ul. až po ulici Dr. Milady
Horákové a do tohoto zničeného území se mají přidat další nekvalitní realizace.
Politici, aniž mají lepší podobu nábřeží, s kterou by veřejnost
seznámili, přidají k asfaltu a silnicím po obou stranách nábřeží jen další
silnici a asfalt. Svou usilovnou
činností akorát během let dokonale odřízli lidi od řeky, z nábřeží udělali
nebezpečné silnice pro auta a z řeky kanál! Ani jeden záměr radnice nemá zatím vztah k obnově nábřeží. Ani
projekt sjezdu si s nábřežím hlavu neláme, on o něm totiž vůbec neuvažuje!!!
Projekt totiž řeší pouze a jen sjezd a
jedním výkresem organizaci dopravy v přilehlém území. Když si pan Janatka
projektoval svou sportovní halu, nábřeží mu bylo také jedno. A jsme u toho. Co
přinese projekt obyvatelům!?
(POZNÁMKA: V Chrudimi se uplatňuje salámová metoda
řešení významných veřejných prostor města, která je následně doprovázena
stejným principem zadávání zakázek. Možná je to samotný princip našeho zdravého
města. Radnice připomíná řeznictví. Thér dostane deset deka buřtu a
naprojektuje sjezd, Janatka dostane od radnice třicet deka klobásy a navrhne si
vedle sportovní halu, někdo jiný dostane pět deka gothaje a navrhne třeba
cyklostezku, jiný zákazník radničního velkouzenářství dostane půl kila krkovice
a navrhne na nábřeží parkoviště, jiný kamarád tohohle skanzenu dostane pět
utopenců a navrhne šest stromečků. Lidé z velkouzenářství pana Krkovičky se
znají, jde o stálé zákazníky, a tak se nemusí bát, že se na ně nedostane.
Vždycky něco zbude. Metoda je jednoduchá a vyvolává v městečku všeobecnou
spokojenost. Navíc stačí vybrané výrobky vhodně propagovat a za prošlý salám je
tu cena od cechmistra stejně uvažujících českých velkouzenářů. Snad jsem se
tímto odstavcem nedotkl opravdových řezníků, pokud ano, tak se jim omlouvám.)
5. CO PŘINESE PROJEKT KROMĚ REALIZACE SJEZDU
OBYVATELŮM?
Projekt řešený v tichosti a bez lidí a samozřejmě bez
souvislostí, přinese zničení chrudimského nábřeží! Zatím se za
ním neskrývá nic jiného, než zničení celého nábřeží města od ulice Dr. Milady
Horákové po ulici Vrchlického. To
je trochu málo. Z celého nábřeží
dělá neuvěřitelně hloupý projekt obří kruhák!!! Na co se potom sjezd vůbec
řeší to snad vědí už jenom na chrudimské radnici. Rekapitulace: nábřeží
jako celek zůstalo neřešeno a mnoho otázek včetně sportovní haly či podoby
sportovišť rovněž, než se obnoví nábřeží, musí být asi úplně zničeno, lepší řešení se nehledají!!! Podoba
nábřeží se zatím projektuje jen a pouze z pohledu auta!!!
6. PROJEKTOVÁ DOKUMENTACE USVĚDČUJE Z BLBOSTI
Co nám tenhle projektový
paskvil říká o řešení dopravy v celém území nábřeží? Následující je citováno
z průvodní zprávy Chrudim - napojení sportovišť - Dopravní řešení – DUR: a) popis dopravního řešení - Situační
řešení: Prostor sportovišť je prostřednictvím ulice V Průhonech napojen ve
stávajícím stavu pouze ze severozápadní strany na ulici Vrchlického, proto je
navrženo druhé dopravní napojení z jihovýchodní strany, na silnici I/17.
Navrženo je napojení v prodloužení ulice V Průhonech od zimního stadionu novým
oboustranným sjezdem s pouze pravým odbočením, tzn. pouze vjezd ze silnice I/17
ze severní strany a výjezd na silnici I/17 pouze jižním směrem, bez možnosti
levého odbočení. . . . . . b) napojení
území na stávající dopravní infrastrukturu: Prostor sportovišť je
prostřednictvím ulice V Průhonech napojen ve stávajícím stavu pouze ze
severozápadní strany na ulici Vrchlického, proto je navrženo druhé dopravní
napojení z jihovýchodní strany, na silnici I/17. Popis tohoto dopravního
napojení je řešen v části a) popis dopravního řešení. . . . .
7. PROČ MAJÍ GENERACE CHRUDIMSKÝCH DĚTÍ ZA PRDELÍ
AUTO?
Na nábřeží vyrůstají generace dětí, které mají od
narození až po opuštění školy za prdelí auto a to se o ně člověk navíc musí bát
a to jen díky podobným plánovačům a radním. Lidem a dětem politici záměrně
odpírají bezpečný a svobodný pohyb po nábřeží, zatím si jen šoupou
s angličáky. Vypadá to, že
radním i ostatním chrudimským politikům auto, které možná už mají místo mozku,
dávno vykouřilo jiné úvahy nad městem a nad hledáním lepších řešení jeho
prostoru. CHRUDIMŠTÍ POLITICI MAJÍ
MÍSTO MOZKU AUTO!!! Nejenže celé generace dětí během svých školních let
nepoznají lepší nábřeží, ale zatím to v Chrudimi vypadá tak, že i děti
těchto dětí budou stále strašit za prdelí auta, jako jejich rodiče. Bát se o zvolení je asi hrozné, zvlášť když
každý volič má nějaké to auto. To se raději pindá o zdravém městě.
8. ZAKLETÉ SPORTOVNÍ AREÁLY MĚSTA
Nábřeží má ohromný potenciál, řeku Chrudimiku, ke
které se nemůže, úplně zbytečné silnice po obou stranách, po kterých se zatím
prohánějí zbytečně jen auta místo lidí, obrovitý a zatím pouze vyasfaltovaný
veřejný prostor mezi řekou a okolím, je tu škola a na druhém břehu sportovní
areály zatím jen s provozně nebezpečným a neskutečně hnusným okolím atd.
Sportovní areály města
v této lokalitě jsou od počátku jako zakleté. Zatím jen zoufale obludný
konglomerát baráků a parkovišť. V roce
2001 se bez velkého rozmyslu postavila plechovka nad venkovním kluzištěm a
vznikl hnusný zimní stadion připomínající HC Dolní Kotěhůlky, který neměl
být kvůli špatně řešené dopravě a dopravě v klidu ani zkolaudován. Ve
stejné době bylo přebudováno venkovní koupaliště. Později přibylo obludné
parkoviště před letním stadionem. Desítky
let se v území kupí problémy, nikdo si s nábřežím, podobou
sportovních areálů a této části města hlavu neláme a problémy se kupí dál!!!
(Mj. existují projekty z doby, kdy se sportovní areály města stavěly. Dopravu
se snažili vyřešit i tehdy.)
Nejde ani tak o sjezd, ostatně zpřístupnit sportovní
areály je možno různě a jejich lepší zpřístupnění nikdo zpochybňovat nebude,
ale jde právě o lepší podobu sportovních areálů a především o lepší podobu
jejich okolí, o novou sportovní halu, o zimní stadion a třeba i o nový zimák
v lepších souvislostech, jde především o lepší nábřeží, o řeku atd. stejně tak
nejde jen o sportovce, ale především o lidi, kteří tady bydlí, nebo se spíš o
to snaží.
9. O VELKÉM KRUHÁKU A ODBORNÍCÍCH Z HRADCE
V Hradci Králové mají velkej kruhák a tak nám ho dopraváci
z Hradce pro jistotu udělali z celého nábřeží taky! (Kdo si myslí, že dopravní řešení Hradce je
v současných podmínkách terno, ten se mýlí. Na druhé straně mají v Hradci
nábřeží, kde projdou lidé přímo kolem Labe. Jenže to neřeší pitomí dopraváci.) Sjezd je pro nábřeží a lidi, kteří bydlí
v přilehlém městě zatím naprosto bez efektu. NAPROSTO TRESTUHODNÉ!!! Projekt
ani nic přinést nemůže, protože o tom neuvažuje, a to je chyba politiků a jejich
zadání, je to chyba projektantů, kteří jsou pod řešením podepsaní! Projekt nemá absolutně žádnou přidanou
hodnotu pro území kolem řeky. Jde jen o další silnici v chaosu kolem
nábřeží. Zatím jde jen o další silnici, která přibude k ostatním,
které nábřeží zničily!!! Co nezničil na Kopanici a na Kateřině
s požehnáním zdejších radních Kušta dokážou politici hravě zničit sami.
Úvahy o lepší podobě nábřeží dlouhodobě žádné. Úvahy o dopravě na nábřeží a
v jeho okolí taky. Kateřina dostává zatím jen na prdel.
10. ZÁVĚR SMUTNÉ BILANCE
Výkres DUR
– DOPRAVNÍ NAPOJENÍ SPORTOVIŠŤ MĚSTA CHRUDIM – SITUACE – ŠIRŠÍ VZTAHY – příloha
č. 0221-DUR C.014 je v souvislostech
uvažovaného sjezdu nesmysl. Dopravní
řešení je špatné. Obří kruhák po nábřeží a místní obytnou čtvrtí nic neřeší. Kvůli tomu se do zničeného nábřeží další
silnice přidávat vůbec nemusí. Proč se dělá sjezd, když je doprava na nábřeží
takhle špatně vyřešena? Proč si politici udělali z nábřeží jeden velkej
kruhák? To jich v Chrudimi nemají dost? Kdo vymyslel tohle zadání?
Proč se nábřeží neřeší jako celek, aby se neřešily podobné kraviny. Proč řeší projekty tito lidé, kteří
evidentně selhali? Proč se obnova území neřeší jinými nástroji veřejné zakázky,
včetně soutěže, přinášející výběr lepších možností? V Chrudimi zase pejsek
s kočičkou vaří dort. Takhle se významné území města neřeší a zakázky se
takhle nemají zadávat! Proč se neustále špatná řešení retušují řešeními dílčími
a ještě horšími?
místo závěru:
Chrudimští radniční odborníci na architekturu se
vrátili ze Znojma a raději se prý budou zabývat tématem reklamního smogu v
centru města. Architektuře nerozumí ani jeden a budou řešit rovnou její
dědictví. Kušta díky nim zničil Kopanici, oni zničí prostor za muzeem, nábřeží
a Masarykovo náměstí, ale díky politikům a reklamě budeme mít prý zase krásné
město. Na hraní si s reklamou zatím chrudimští politici mentálně stačí. Aspoň
na něco. Jenže problém, který trápí Chrudim není reklama. Dalším hitem chrudimských
politiků před volbami po dohodě s místním architektem je obnova chodníků ve
stupidní zámkové dlažbě. Architekta pro Chrudim jak vidět, může dělat každý a
nemusí mít ani školu. Město projektují
blbci a pitomec jim radí.
Nábřeží slouží jako silnice a rovněž slouží jako
zoufalé parkoviště. Žádný z návrhů neřešil nábřeží a sportoviště
z pohledu dopravy v klidu. To znamená, že návrhy jsou nezodpovědné a
špatné!!! Janatka si u sportovní haly s tímhle problémem hlavu nelámal,
Thér si ji neláme zase nyní!!! Raději udělá z nábřeží sjezd a brutální
kruhák. Takhle se doprava řeší možná někde ve třetích zemích, kde už neví kudy
kam. Hnusná plechovka zimního stadionu neměla být zkolaudována, od začátku
chybí uspokojivé řešení dopravy v klidu.
Rekapitulace dopravy v klidu na hnusném nábřeží: Takže
parkoviště č. 1 - zimák. U sjezdu se bude dělat parkoviště č. 2. Další
parkoviště č. 3 má bazén a letní koupaliště - naprosto obludný prostor. Další
obludný prostor sloužící občasnému parkování – parkoviště č. 4 - je na konci
ulice U Valchy u rybářského svazu. Parkoviště č. 5. je před letním stadionem,
je součástí hnusně upraveného předpolí. Levý břeh řeky ani nemá cenu procházet.
Bývalý areál ČSAD humus, který tu už dávno neměl být. Kvalita veřejného
prostoru žádná, jen obludný dopravní prostor. Aniž známe podobu krásného a revitalizovaného nábřeží máme tu opět jen
silnice a parkoviště. Chrudim je dopravní buranov. Nyní se bude zpracovávat
studie parkování na sídlišti U Stadionu, lze si jen přát, aby nevznikl paskvil,
jakým je např. Revitalizace sídliště Husova. Tady se nejedná o revitalizaci,
ale o obludný veřejný prostor řešený z pohledu aut.
vizualizace mluví za vše. Chrudim jako správné rozvojové město žije zatím auty,
NE LIDMI.
ps: Omlouvám se za expresivní výrazy v textu, ale jsou
věci, které z profesního pohledu v Chrudimi už nedávám.
|
Komentáře k tématu